close

10/06/2014

過去幾星期我當了不少義工

在當義工的過程中,我一直在想:「其實這世界上真的有很多需要大家幫忙的人,而我的努力到底會幫助到什麼呢?」

我當的義工很多就是幫助小孩子功課、教教英文之類的。每次看到他們的笑容,我都覺得自己很快樂。

其實真的很難說清楚,但有時自己做的事可能看下去只是芝麻小事,但對別人來說,影響可能很大。

要想像這世界上的資源分配不均很難很難。我想...大概只有親身經歷過才會知道吧...

能夠用網絡的你們,其實都是幸運的一批,至少,我們資源足夠;至少,我們不會挨餓。

可是,有些人一直在抱怨,其實有沒有想過自己有的東西已經很多?問題是我們不會知足?

 

我只能說自己不是什麼偉大的人,但我很希望哪怕你只是一個很普通的人,也必須記著,

你的一小步,是別人的一大步。

 

In the past few weeks, I was engaged in different kind of services. During those times, I always

questioned myself "How could I help? Does doing service make a big difference?" To be honest,

sometimes I do think that services seem too easy for me and I don't know if a difference to

others can be made. However, the laughter I see makes me understand that

a small step of ours equals to a big step of others

so, no matter who you are and where you are from, here I urge you to be awared of the 

needs of the society and help the people who are in need. 

arrow
arrow
    全站熱搜

    smile:) 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()